Об'єднання асоціацій виробників та логістів для захисту українских експортерів: UBTA провела засідання Координаційної ради з виробничо-логістичних питань

04
06.2021

Джерело: Укрінформ

3 червня в офісі Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП) відбулось засідання Координаційної ради з виробничо-логістичних питань за ініціативи Української асоціації бізнесу і торгівлі (UBTA).

Метою заходу було об’єднання представників українських профільних асоціацій для спільного вирішення проблеми недостатньої кількості дозволів для вітчизняних міжнародних автоперевізників. Учасники також обмінялись своєю позицією щодо проблем із визнанням авторизованих (уповноважених) експортерів України в ЄС. На зустрічі було офіційно підтверджено приєднання Асоціації міжнародних експедиторів України (АМЕУ) до складу Координаційної ради.

Станом на сьогодні, статус авторизованих експортерів має обмежену дію та стосується 272 компаній. Для подолання невизначеності, Сергій Свистіль, як голова Координаційної ради, запропонував зробити переклад супровідного інформаційного листа на національні мови країн-членів Європейського Союзу. Даний документ підтверджує статус авторизованих експортерів, визначає походження товарів як виключно українських, та надається українською митницею закордонним партнерам. Проте, нині він доступний лише українською мовою, що ускладнює визнання даного документу в країнах, через які рухаються вітчизняні перевізники.

Запропоновано та підтримано пропозицію щодо організації публічного доступу до бази авторизованих перевізників, яку варто реалізувати через власні ресурси митниці. Такий крок дозволить спростити роботу з уповноваженими перевізниками та дасть низку преференцій для роботи українських логістичних компаній в Європі.

«Доставці від дверей до дверей заважає тільки одне – недостача дозволів», – Петро Главацький, віце-президент АсМАП України

Джерело: Укрінформ

Надто гостро стоїть проблема з наданням дозволів з боку країн-членів ЄС на автомобільні перевезення. Питання дозволів вже підіймалось на рівень міждержавних переговорів, проте щоразу воно залишалось відкритим. Петро Главацький зазначив, що за перші 5 місяців 2021 року Україна використала більше половини квот ЄС, що в середньому випереджає надану кількість дозволів на 8-9%. Загалом, Україна відчуває нестачу дозволів у 23 з 27 країн-членів Євросоюзу. Він зазначив, що наразі питання у прямому діалозі з сусідами навряд чи отримає вирішення. Наприклад, після останніх кадрових змін в Міністерстві інфраструктури України, немає чіткого розуміння складу спільної польсько-української комісії, яка запланована на липень цього року.

Додамо, що учасники зробили наголос на низькій ефективності вирішення даної проблеми через Уряд. Зокрема, члени Координаційної ради висловили своє невдоволення щодо роботи останнього складу Мінінфраструктури та прийняли рішення об’єднати бізнес для формування більш потужного лоббі. Допомогу нині вбачають саме в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України та активній співпраці профільних асоціацій та представників бізнесу. Як відзначав Петро Главацький, за останні 5 місяців Мінінфрастуктури не провело жодної змішаної комісії з європейськими партнерами.

«Не Польщею єдиною все живе. Ми повинні лобіювати інтереси українського бізнесу та йти на розвиток інших транспортних шляхів та коридорів, для того щоб не залежати від лише одного партнера», – Дмитро Лось, голова правління UBTA

Джерело: Укрінформ

Дмитро Лось наголосив на важливості активізації дій учасників українського бізнесу та асоціацій для подолання кризи з дозволами. «Ми запропонували план дій, завдяки якому можна вирішити проблему з дозволами. Ми маємо провести аналіз українського та європейського законодавства, вибудувати роботу з новими урядовцями та зайнятись медіа-кампаніями і промотувати наші інтереси на міжнародному ринку»,  відзначив Лось.

Учасники Координаційної ради підтримали позицію UBTA та висловили свою згоду про необхідність винесення «транзитної проблеми» за межі України та включати у переговорний процес не лише країни-члени ЄС, але й безпосередньо Брюссель. Варто відзначити, що Україна має ряд країн-союзників, які зацікавлені у імпорті товарів з України – такі як Литва, Німеччина, Греція, Іспанія тощо, яких необхідно першочергово залучати до міжурядової комунікації.

Підсумовуючи засідання, Сергій Свистіль запропонував провести найближчим часом розширену зустріч з Олегом Уруським, Віцепрем’єр-міністром України, Міністром з питань стратегічних галузей промисловості України та залучити до переговорного процесу представників провідних бізнес-асоціацій. Це дасть більш ефективне формування проєктів, які вже будуть узгоджені на міжсекторальному рівні.

«Ми не маємо часу чекати нового складу міністерства. Ми повинні працювати разом тут і зараз. Для цього важливо відновити роботу змішаних міжурядових комісій, і розглянути можливість укладання угод згідно статті 136 Угоди про асоціацію з ЄС, чого досі зроблено не було. Також, ми мусимо підтримати авторизованих експортерів  це буде надзвичайною перевагою наших виробників», заявив Сергій Свистіль.